صفحات

۱۳۹۲ اسفند ۳, شنبه

روایتی از یک جنایت: چه کسی تیر خلاص را زد؟



خبر ناگهانی بود: «به اشرف حمله شد

این عبارت کافی بود تا به یکباره هزاران ایرانی در سراسر دنیا اقدام به مخابره ی خبر کنند: «به اشرف حمله شد!» با تلاش بیشتر افکار عمومی بمنظور کسب اطلاعات دقیقتر مشخص شد که امکان هرگونه ارتباط با شهر اشرف قطع شده است. برقراری تماس ناممکن بود. نیروهای محلی از محاصره و ادامه ی روند حمله خبر می دادند.

خبرهای اولیه از به گروگان گرفته شدن تعدادی از ساکنین توسط نیروهای مهاجم حکایت داشت، اما هنوز ابعاد این گروگانگیری کاملا مشخص نبود. تا اینکه خبر بعدی آمد؛ خبری که ماجرا را هولناکتر و شوکه کننده تر از قبل کرد: «حداقل ۵ تن از ۱۹ شهید اشرف در حالی به شهادت رسیده اند که ابتدا توسط نیروهای عراقی دستگیر شده و دستهایشان را از پشت بسته و سپس آنها را به رگبار بسته اند

دیگر شکی باقی نمانده که این یک جنایت است. حالا ناظران از قصد احتمالی نیروهای مهاجم برای قتل عام ساکنین اشرف خبر می دهند. برخی بر این باورند این تهاجم قرار بوده است با حمله ی نظامی دولت آمریکا به رژیم بشار اسد همزمان شود تا در کوران خبری مربوط به آن، قتل عام ایرانیان ساکن کمپ اشرف بدون سر و صدای چندان صورت پذیرد.

تماسها و مکاتبات افزایش می یابد. شورای ملی مقاومت ایران که بلادرنگ درخواست حضور نیروهای سازمان ملل در مقر را کرده بود از یک مهم پرده بر می دارد: «بر اساس گزارشهای موثق از داخل ایران، حمله به اشرف و قتل عام پنجم به دستور خامنه ای به  اجرا در آمده است. قاسم سلیمانی این دستور را روز سه شنبه ۵ شهریور در سفر به بغداد به طور مستقیم به مالکی و فالح فیاض ابلاغ کرده است

حالا خیلی از گمانه زنی ها تایید می شود. این یک حمله ی برنامه ریزی شده بوده است.

فرمانده پلیس دیالی و افسران نخست وزیری از شب قبل برای فرماندهی قتل عام در اشرف مستقر شده بودند. نیروهای مهاجم در ابتدا به درون برخی اتاقها با گلوله های RPG7 شلیک کرده و سپس افراد آن اتاق را به رگبار می بستند. نیروهای تحت امر مالکی در کوران هجوم و کشتار ساکنان بی پناه کمپ اشرف، بخش زیادی از اموال ساکنان را به آتش کشیدند.

تا ساعت ۱۰ بامداد روز یکشنبه به وقت محلی،  ۴ شهید دیگر شناسایی شدند. به این ترتیب شمار شهیدانی که تا این ساعت شناسایی شده است، به ۲۳ تن می‌رسد. نام برخی از اعضای بلند پایه ی سازمان مجاهدین خلق ایران در میان اسامی شهدا است.

ساعاتی بعد مریم رجوی -رییس برگزیده ی شورای ملی مقاومت ایران- «قتل عام» اشرفیان را «یک جنایت بزرگ علیه بشریت و یک جنایت جنگی توصیف» می کند و مسئول آن را «فاشیسم دینی حاکم بر ایران و نیروهای تحت امر مالکی» می داند. وی تاکید می کند که «به رگبار بستن افراد بی سلاح و بی دفاع، آنهم با دستان بسته، با هر معیاری جنایت علیه بشریت است و سکوت در مقابل آن همدستی با جنایت است

رییس شورای ملی مقاومت ایران با یادآوری توافق چهارجانبه دولت آمریکا، ملل متحد، دولت عراق و نمایندگان ساکنان در اوت ۲۰۱۲، در قبال تامین امنیت ساکنان اشرف، از جامعه جهانی و سازمان ملل می خواهد تا «با اعزام فوری هیاتهایی به اشرف، از ادامه کشتار جلوگیری نموده و برای نجات جان مجروحان و گروگانها اقدام کنند

تا این ساعت ۳۵ شهید در جریان قتل عام امروز اشرف شناسایی شده اند.

اکنون به نظر میرسد با گسترش خبر این جنایت، روند کشتارها به پایان رسیده است. تلویزیون های دولتی عراق ادعا می کنند هیچگونه حمله نظامی به اشرف صورت نگرفته است. از طرفی رسانه های وابسته به دولت ایران سراسیمه و هراسان از بازخورد این جنایت ادعا می کنند که این کشتارها حاصل یک درگیری درونی بوده است!

رسانه های جهان مشغول مخابره ی روایت های هر یک از طرفین و بازنشر اتهامات و تکذیبات هستند که مخابره ی خبر تازه ی دیگری، بسیاری از ناظرین را شوکه می کند: «نیروهای جنایتکار سوات به ۹ تن از مجروحان در کلینیک داخلی اشرف تیر خلاص زدند. تا ظهر امروز شمار شهیدان به ۴۴ تن رسید

خبر غیر قابل باور اما حقیقی است. نیروهای مهاجم عراقی که دستور مستقیم کشتار کامل ساکنین اشرف را داشتند به مجروحان این حادثه نیز رحم نکرده و با شقاوت تمام 9 تن از مجروحان مستقر در کلنیک پزشکی را به شهادت رساندند.

بسیاری از شباهت این دسته از کشتار ها با کشتارهای صورت گرفته در سال 67 سخن می گویند. سایت خودنویس با انتشار گزارشی از این جنایت می نویسد: ۲۵ سال بعد از ۶۷، کشتار مجاهدین خلق ادامه دارد.

حالا سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با ابراز خوشحالی از کشتار صورت گرفته و با لحنی تند می نویسد که با حمله ی فرزندان «مجاهدان شهید عراقی» به اردوگاه اشراف حدود  ۷۰ نفر از اعضای سازمان مجاهدين خلق کشته شده اند. سپاه این «انتقام الهی» را از «وعده‌های خداوند تبارک و تعالی» خوانده که در سالروز «شهادت صالحان این امت، شهیدان رجایی و باهنر» رخ داده است.

محمود علوی،  وزير اطلاعات روحانی در خبری که پس از ساعتی از روی خروجی خبرگزاری «مهر» حذف شد با دفاع از این جنایت گفت: «اين احتمال وجود دارد که در اين مورد حاکميت عراق ناگزير شده است تا با تروريست های ساکن در پادگان اشرف مقابله کند

دولت عراق که به کلی منکر ماجرا شده است به ماموران یونامی و کمیساریا اجازه بازرسی کمپ اشرف را نمی دهد!

سفارت آمریکا در بغداد، وزیر امور خارجه کانادا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و همچنین سازمان ملل، جنایات صورت گرفته در اشرف را شدیدا محکوم می کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید: «هر آنکس که مسئولیت [این جنایت ها] را بر عهده داشته است، باید پاسخ پس دهد

تا لحظه تنظیم گزارش موج محکومیت های جهانی در خصوص این جنایت صورت گرفته همچنان ادامه دارد.

شاهین قبادی، سخنگوی سازمان مجاهدین خلق ایران طی آخرین مصاحبه ای که داشته است شمار کشته شدگان را دست کم 51 تن اعلام کرده است.

هرچند روایت این جنایت همچنان ادامه دارد و خونهای به ناحق ریخته شده در این ماجرا همچنان تازه است و پرونده ی آن مسلما هنوز به سرانجام نرسیده، اما یک چیز واضح و روشن است:

شمار کثیری از 100 ساکن شهر اشرف در کمال مظلومیت جان سپردند تا به دنیا میزان شقاوت و پستی جمهوری اسلامی و متحدانش را بار دیگر ثابت کنند. بار دیگر ثابت شد، حکومت جمهوری اسلامی و متحدانش ذره ای از ماهیت اولیه ی خویش عقبنشینی نکرده اند و همچنان همان آدمکشان بی رحمی هستند که از ترس از دست دادن قدرت خویش از انجام هیچ جنایتی هراس ندارند.

روز از نو، روزی از نو! ترور مخالفین در خارج کشور از دولت «سازندگی» تا دولت «اعتدال» نشان داد که این اسامی تنها نامهای زیبا و فریبنده ای برای پوشاندن یک چهره ی کریه و اهریمنی هستند. جمهوری اسلامی در ماهیت همانی است که بنیانگذار آن، آن را بر روی تپه هایی از جنازه ی مخالفین بنا کرد.

جمهوری اسلامی محکوم به نابود شدن است و نه تنها کشتار فیزیکی مخالفین باعث از بین رفتن افکار آنان نیست، بلکه باعث فراگیر شدن هرچه بیشتر صدای حق خواهی در جامعه ی ایران است.

مرگ بر اصل ولایت فقیه، نابود باد حکومت جمهوری اسلامی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر