صفحات

۱۳۹۲ اسفند ۳, شنبه

نظام ولایت فقیه در باتلاق !



آخوند احمد جنتی در خطبه های مراسم حکومتی نماز جمعه، گوشه ای از آنچه در مذاکرات اتمی در جریان است را به طور ناخواسته بر زبان راند و به وضعیت بحرانی و باتلاقی که نظام ولایت در آن گرفتار شده است اذعان کرد.

جنتی در حالی که به باندهای مافیایی رقیب که در پی ایجاد رابطه با آمریکا هستند هشدار می داد، گفت:
 " این ] آمریکا[  الآن، هنوز ] مذاکرات [ هيچ جا نرسيده، فضوليهايی می کنه، دخالتهايی در کشور ما می کنه، چرا وزير خارجه ما رفته سر قبر شهيد (!) مغنيه؟ تف بر بی حيايی شما! خوب يک شهيدی است يک شهيد حزب الله است... به تو چه فضول! از اين کارها می کنه، بعد از طرف ديگه آمدن يک پيام بدهند شما بايد در مسائل هسته يی کوتاه بيايید، شما بايد برنامه های موشکی تون رو متوقف کنيد، تو چه کاره ای که بما می گی مگه؟ دخالت در کشور ما چه حقی داری می کنی؟ برنامه های موشکی ما چه ربطی به تو داره؟ اگر اينها ]آمریکا[ آمدن دمار از روزگار اسلام و انقلاب و انقلابيون و حزب اللهی در ميارن... يکی از خواسته های اين آقايون اينه که شما در سوريه کمک به سوريه نکنيد... به ما ميگن شما بايد ارتباط خودتون رو با حزب الله قطع کنيد، مگه ميشه يک همچنين چيزی؟"

جنتی در عبارات مضحک دیگری عنوان کرد: "خيال نکنيد ... در مقابل يک قدرتی قرار گرفته ايم ما ضعيفيم، نه ما قوی هستيم. اونها ضعيف هستند. منتهاش ما به قدرت خودمون پی نمی بريم." این سخنان جنتی در حالی مطرح می شود که رژیم ولایت فقیه پس از اعمال تحریمهای کمر شکن، در مرز خفگی کامل و در ضعیف ترین شرایط  طول حیات خود به پای میز مذاکره کشانده شد.

آخوند جنتی در ادامه بار دیگر بر وجود جام های زهر متعدد بر سر میز مذاکرات ژنو اذعان کرد و گفت:
"مقام معظم رهبری چهار تا خط قرمز برای آنها معين کردند اين خط قرمزها را کوتاه نياييد. يکی از خط قرمزها اينه که در کارهای ديگه دخالت نکنيد. ما اجازه نمی دهيم در جلسه يی که گذاشته برای حل مشکل هسته يی شما بخواهيد در مسائل ديگه وارد بشيد نه موضوع و دستور صرفاً مسائل هسته يی است"

در حالی که رژیم ولایت فقیه از ترس ریزشهای شدید در سپاه و بسیج به اطلاع رسانی قطره ای از مذاکرات ژنو رو آورده، نمیرالمومنین جنتی در یک اعتراف ناخواسته اطلاعات نسبتاً مهمی را در رابطه با این مذاکرات بر زبان رانده است. به نظر می رسد علاوه بر جام زهر اتمی، برچیده شدن برنامه موشکی و خلع ید از رژیم قرون وسطایی ولایت از دخالت های منطقه ای نیز از دیگر موارد مطرح شده در مذاکرات اتمی ژنو است.

گفتنی است حدود یک ماه پیش، جان کری - وزیر امور خارجه آمریکا-  در مصاحبه مهمی که با شبکه خبری العربیه انجام داد علاوه بر متهم نمودن جمهوری اسلامی به حمایت از تروریسم بر لزوم خلع سلاح گروه تروریستی حزب الله لبنان تاکید کرده و عنوان نموده بود: "ما از طریق دیپلماسی عمل می کنیم و تهدید بمب اتمی رژیم تهران یک تهدید عمده است که در اولویت قرار دارد و در گامهای بعدی ما آماده می شویم که موضوعات دیگر را  با رژیم تهران حل و فصل نماییم."  

آگاهان و تحلیل گران از عقب نشینی حکومت ولایت فقیه از دخالت در سوریه و امور داخلی کشورهای همجوار به عنوان «جام زهر منطقه ای» یاد می کنند و آن را مکمل «جام زهر اتمی» به حساب می آورند. پیش از این خامنه ای بارها ترس خود را از جام های زهر پیاپی آشکار کرده بود و در موارد متعدد عنوان کرده بود یک گام عقب نشینی، عقب نشینی های پیاپی را به دنبال  خواهد داشت.


چنانچه از شواهد مشخص است جمهوری اسلامی با امضاء توافقنامه اتمی ژنو در باتلاقی وارد شده است که چشم اندازی برای خروج از آن متصور نیست. اجرای دقیق توافقنامه ژنو علاوه بر اینکه برنامه تولید «بمب اتمی» جمهوری اسلامی را متوقف خواهد کرد، جامهای زهر پیاپی را به دنبال خواهد داشت و بر شدت جنگ و جدال درون حکومتی خواهد افزود. از سوی دیگر تخطی از توافقنامه ژنو باعث اجماع بی سابقه در سطح جهانی و تقابل جدی حکومت ولایت فقیه با جامعه جهانی خواهد گردید. آنچه مسلم است انتهای هر دو مسیر، گورستان و زباله دانی تاریخ خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر